E-mail adresiniz: Şifreniz: Beni hatırla   » Yeni üye olmak istiyorum » Şifremi unuttum

SABA MAKAMI



Her iki gönül iklimine henüz çiğ düşmemişti;
Bu gönül erleri farklı iki haneden
Aynı duyguyla aşağıyla,yukarıyı
Ortada buluşturmanın heyecanıyla
Coşa gelirlerdi..

Sabahlar efsununu korurken,
Seherlerde en uzak menzile ulaşmanın
Daha fazla sevaba ulaşmanın
Mücadelesi başlardı iki gönül er’inde.

Beş vakit temizliğin bilinci
Onları taşıyan ayaklarda başlardı.
Köşe başında selamlaşmanın
İç huzuru yaşanırdı her sabah.
Saba makamında bedenler
Birbirine sırılsıklam sarılırken,
Gönülden gönüle nağme nağme
Sevgi akışı olurdu.
'Essalat’ü hayr’ün minen nevm'di
İşin püf noktası,' Salât uykudan hayırlıydı'
İki gönül kesme taşlı sokak başında
Hayırda yarışıyor seher’in iç huzurunu,
Dostluk köprüsüyle birleştiriyorlardı.
Manevi duyguların püfür püfür estiği
Yüzyıllara şahitlik eden Taş mescitte
Sabah’ı Hakk’ın huzurunda secdede karşılama
Azmi görülmeye değerdi.

Öylesine hafifti ki ruhları,
Bedenlerine bir numara küçük gelir
Üflesen uçacak kadar munistiler
Huzur ummanına yelken açmış
Gemi kaptanıydılar.
Kıyam terazisi kurulup,
Rüku paralelinde
'Subhanerabbiyelazim'de alınlar
Secdede Hakk’a en yakın mertebede
'Subhanerabbiyelalâ'ya yükseliyordu.
Secde yaratılış gayesinin
En temiz ve en yüksek noktasıydı.
'Esselamualeyküm ve Rahmetullah'
Sağdan sola bütün yaratılmışların
En şereflisine,
Meleklerin şahitliğiyle ulaşıyordu.

Gönül huzuru;
Nereye gideceğini bilenlerindir.
Dua ibadet edenlere daha yakın
Makama ulaşabilmenin
En yoğun ve bilinir yoluydu.
Bunu bilenlere,
Her seher gönül gönül çağlayanlara selam olsun.

Selim Adım



Selim ADIM (Selim ADIM) tarafından 3.5.2011 11:11:34 tarihinde eklendi ve 788 gösterildi.

 gordion (4.5.2011 15:21:24)  
Profili | Şiirleri | Sesli şiirleri| Makaleleri | Hikayeleri

Sabâ makamına dügâh veya çargâh açılarak başlanır. Genel kural budur, seyir çıkıcı bir nitelikte olur.Çargâh perdesi makamın güçlü perdesidir. Bu perde o kadar metin bir güçlülük görevini yerine getirir ki, diğer makamlardan bestelenen eserlerde, Çargâhın açılması durumunda, sabâ makamına geçilecekmiş gibi bir duygu hissedilir.Çargâh perdesi etrafındaki seslerde dolaşılırken segah perdesinde belirgin asma kararlar verilir. Bu asma kararlarda segah perdesi biraz pest olarak kullanılır. Bu pestlik eksik bakiye bölgesi içinde yapılır. Karar perdesi olan dügâhta da geçici kararlar verilir ve tekrar çargâha dönülerek çargâh perdesi vurgulanır veya asma karar verilir.Çargâh perdesi etrafında doyurucu derecede seyirler gösterildikten sonra gerdaniye perdesi açılarak, gerdaniye üzerindeki hicaz makamı seyri içine girilir, bu seyirlerde çargâh etrafındaki yapılan seyirler gibi uzun gösteriler yapılmaz, tekrar gerdaniye gösterilir, Acemde vurgulama yapılır ve çargâha inilerek asma kararlardan sonra, segahta da asma kararlar verilerek kesin karar için dügâha düşülür ve rast perdesi yeden alınarak dügâhta kesin karara varılır. Bu karar uşşak çeşnisi gösterilerek verilir.
Aynen yazıtınz ism-i nazımı gibiydi sevgili ş3air.tebrik ederim,sevgiyle kalın hoş kalasınız

 Sulalesi (3.5.2011 13:46:15)  
Profili | Şiirleri | Sesli şiirleri| Makaleleri | Hikayeleri

Bizden de sana selâm olsun koca yürekli insan.

Bu yoruma 1 cevap yazılmış.
• Selim ADIM (3.5.2011 15:14:38)
teşekkür ederim..selamlarımla

Esere ait bilgiler:

Kayıt tarihi:
3.5.2011

Okunma:
788

Yazara ait bilgiler:

Selim ADIM

(Selim ADIM)
• Profili

 

© 2008-2009 Yazarlar Topluluğu | Eserlerin tüm hakları ve sorumluluğu eser sahiplerine aittir.